У Републици Српској рачунар посједује 44,3% домаћинстава, а најбројнији корисници рачунара су лица вишег и високог нивоа образовања (76,4%), потом лица средњег образовања (49,2%) и на крају лица нижег образовања (9,2%).
Oд укупног броја домаћинстава у Републици Српској, 47,2% има интернет прикључак, а међу њима 68,8% користи ADSL (DSL). Анализирањем структуре домаћинстава која имају интернет прикључак према висини мјесечног прихода, уочене су велике разлике. Наиме, 85,6% домаћинстaва са просјечним мјесечним нето приходом преко 1 000 КМ посједује интернет прикључак, док је исти случај са 29,3% домаћинстава са приходом до 500 КМ.
Посматрајући референтно тромјесечје у којем је истраживање проведено, а које се односи на период од јула до септембра 2014. године, 38,0% лица је користило интернет, од којих су 79,4% свакодневни корисници. На основу резултата истраживања може се закључити да су међу корисницима интернета у референтном тромјесечју највише заступљена лица старости 16-24 године (93,6%), студенти (88,4%) и лица вишег и високог образовања (74,9%).
У Републици Српској налог на друштвеним мрежама (Facebook, Twitter и сл.) има 91,5% популације старости од 16-24 године. Када је ријеч о корисницима интернета, они најчешће електронски размјењују податке путем електронске поруке са прилогом (37,1%) и путем личног веб сајта и друштвених мрежа (30,8%), док 44,9% интернет популације не размјењује документе електронским путем.
Истраживање је показало и да 76,6% становништва у Републици Српској користи мобилни телефон.
Током 2014. године у Републици Српској 100,0% предузећа је користило рачунар у свом пословању, од чега њих 98,7% има приступ интернету, док их 25,3% плаћа оглашавање на интернету путем огласа, друштвених мрежа, те на другим веб сајтовима.
Од укупног броја предузећа, 19,4% запошљавало је ИКТ стручњаке. Највише их је било запослено у дјелатностима финансија и осигурања (95,0%), а најмање у прерађивачкој индустрији (15,5%). Највише ИКТ стручњака било је запослено у великим предузећима (68,2%).
У Републици Српској 61,0% предузећа у поменутом периоду посједовало је веб сајт. Код предузећа из области финансија, информисања и комуникација, веб сајт је заступљен 100,0%, док је најмање заступљен код предузећа која се баве саобраћајем, складиштењем и везама (36,5%). Од укупног броја предузећа која посједују веб сајт, код 93,7% предузећа садржај на веб сајту је прилагођен редовним посјетиоцима, код 89,8% предузећа посјетиоци имају могућност да се упознају са описом роба, услуга и цјеновником предузећа, а код 65,4% предузећа посјетиоци имају могућност подношења жалби електронским путем.
|