Републички завод за статистику, на основу истраживања спроведеног у 2024. години, објављује податке о употреби информационо-комуникационих технологија у домаћинствима и од стране појединаца у Републици Српској.
Приступ интернету посједује 88,2% домаћинстава. Фиксни широкопојасни прикључак интернету користи 84,3% домаћинстава, док 55,9% домаћинстава користи један од типова мобилне широкопојасне интернет конекције.
У референтном тромјесечју интернет је користило 91,4% лица, а рачунар 52,7% лица1).
Нешто више од двије трећине корисника интернета (67,9%) током 12 мјесеци, наручивало je робе и услуге онлајн.
ДОМАЋИНСТВА
Интернет прикључак има 88,2% домаћинстава. Анализа заступљености интернет конекције у домаћинствима према типу насеља показала је да у градском подручју интернет прикључак посједује 90,9% домаћинстава, а 86,3% домаћинстава у насељима осталог типа.
Заступљеност интернет конекције је пропорционална висини прихода2) домаћинства. Само нешто више од половине домаћинстава (51,2%) са нижим приходима до 500 КМ посједује интернет, за разлику од домаћинстава са приходима преко 2 500 КМ гдје 99,2% њих имају интернет конекцију.
ПОЈЕДИНЦИ
Посматрајући кориснике информационо-комуникационих технологија током главног референтог периода3), 89,5% лица је изјавило да користи рачунар редовно (једном недјељно или чешће), а 89,1% интернет популације приступа интернету више пута у току дана. Интернет се најчешће користи за телефонирање (Skype, Messenger, WhatsApp, Zoom, итд.) 98,6%, слање онлајн порука 96,6%, гледање видео садржаја преко сервиса за дијељење (YouTube, TikTok, Instagram) 80,9%, учешће на друштвеним мрежама 78,5%, читање онлајн новина 76,7%, тражења информација о роби и услугама 75,9%, итд. Преко једне трећине интернет популације су корисници интернет банкарства (37,1%).
У 2024. години, 19,0% становништа старости 16-74 године на територији Републике Српске изјавилo je да никада ниje користилo рачунар, а 7,5% да никада ниje користилo интернет.
Током тромјесечја које је претходило анкетирању, 53,1% лица је наручивало или куповало робе и услуге онлајн. Купци роба и услуга путем интернета највише купују одјећу, обућу или додатке у виду торбе, накита и сл. (66,8%), намјештај, опрему за кућу или производе за башту (41,9%), те спортску опрему (22,9%).
ПРЕУЗМИТЕ САОПШТЕЊЕ
|